Saturday, December 28, 2013


Nu ma pricep aproape deloc la fotbal. De regula am incercat sa ma feresc de subiecte ce intra intr-un fel sau altul  pe agenda publica si starnesc pasiuni vecine cu nebunia. Totusi, cand eram copil, urmaream si eu meciurile difuzate pe atunci. Erau cele din campionatul national la care lumea se uita fara mare pasiune, dar cu mare atentie. Poate si din cauza ca fiecare meci putea lansa o vedeta sau o echipa intreaga spre succes. Asta contand desigur intr-o ierarhie a fotbalului care mi-e total straina. Poate ca totul se indrepta spre victoria intr-un campionat european sau mondial unde milioane de oameni stau cu respiratia oprita urmarind o faza sau alta. Nu ma intereseaza nici acum aceasta lume a fotbalului, asa cum nu ma interesa nici in copilarie. Probabil ca unul din motivele care a contribuit la distanta pe care am pus-o intre preocuparile mele si acest sport e o scena de o stranie violenta pe care am urmarit-o in direct in urma cu vreo 20 de ani. M-a facut sa ma gandesc atunci, ca si acum, ca fotbalul este ceva mai mult decat niste oameni foarte bine platiti care alearga dupa o basica de piele umpluta cu aer. Sunt sigur ca s-a vorbit foarte mult de faza, au fost identificati vinovatii si precizate vinovatiile, deci este un subiect care nu mai prezinta nici un fel de interes. Nu am urmarit traiectoria intamplarii pentru ca mi-ar fi fost prea jena sa ascult explicatiile indiferent daca erau adevarate ori false. Deasemnea nu ma intereseaza catusi de putin nationalitatea, apartenenta politica sau chiar numele jucatorilor implicati. Ceea ce a ramas intact este senzatia aceea de claritate a faptului consumat. In sensul cel mai rau. A unui gest care depasea total regulile jocului si pe cele ale bunului simt, si pana la urma orice fel de reguli. Pentru a se consuma in mod absurd in fata a milioane de spectatori nepreveniti, care doreau probabil sa urmareasca un meci de fotbal nu unul de karate, turca ori box.
Scena s-a petrecut la 1982 FIFA World Cup  si timpul scurs de atunci nu a facut decat sa adanceasca incertitudinile mele fata  de ceea ce se vede si ceea se intampla cu adevarat.


No comments:

Post a Comment